Blog

Braindumps, findings and inspiration from our professionals.
  1. Wanneer progressive enhancement in het echt nodig is Frontend Development
    Auteur
    Syb Wartna
    Datum

    Het uitleggen van progressive enhancement is één ding, maar het daadwerkelijk overbrengen van de boodschap is iets anders. In dit artikel leg ik uit waarom progressive enhancement nodig is. Tijdens mijn werk bij Mirabeau viel mij op dat we niet altijd een volledig progressively enhanced website opleveren. Ik vroeg me af waarom…

  2. Inzichten in complexe software oplossingen via een gelaagd model Software Engineering
    Auteur
    Hans van den Hoogen
    Datum

    Inleiding Toepassing van een gelaagd model helpt je om de diverse facetten van een software applicatie te beschrijven zodat het voor alle stakeholders begrijpelijk is. Dit voorkomt misverstanden en draagt bij tot een effectieve doorontwikkeling. In dit artikel beschrijf ik het 8-lagen-model aan de hand van een praktisch voorbeeld. Het is…

  3. SAP hybris summit 2016: The advent of ecommerce microservices Ecommerce
    Auteur
    Jasper Bogers
    Datum

    "A monolithic beast": words that SAP Customer Engagement and Commerce president Carsten Thoma used to describe hybris Commerce during the SAP hybris summit 2016 in Munchen. SAP hybris has listened to the complaints of the customers and partners, and has taken measures. It's a unified company now; something that could…

  4. Content Management in 2020 Generic
    Auteur
    Roger Koeijvoets
    Datum

    Miljarden devices Als je bedenkt dat we aan het einde van dit decennium 40 miljard devices aan het internet hebben hangen (4 tot 7 voor iedere aardbewoner, connected of niet), dan is het meteen duidelijk dat hier een uitdaging ligt voor Content Management Systemen: hoe krijg je content op zó veel…

  5. Re-Design zonder design: Content ontwerpen Generic
    Auteur
    Marigo Heijboer
    Datum

    Na een succesvol concept project voor een vernieuwde klantomgeving voor Berendsen werden we benaderd om vervolgens de Nederlandse website van Berendsen aan te pakken. Berendsen wilde haar inbound-marketing verbeteren en zo meer leads genereren voor hun website. Echter, er was geen ruimte voor het ontwerpen van nieuwe componenten of zelfs…